Nema virusa u iTunes bazi podataka, u pitanju je phishing
Lažni imejl koji navodno šalje Apple Service, navodi da je detektovan virus u iTunes bazi podataka i da korisnici treba da potvrde podatke svog naloga
Ne nasedajte na prevaru
Primećeni su novi phishing napadi na korisnike Apple proizvoda. Napad se izvodi pomoću lažnog imejla koji navodno šalje Apple Service, a u njemu se navodi da je detektovan virus u iTunes bazi podataka i da korisnici treba da "potvrde" podatke svog naloga kako bi nalog ostao bezbedan. U daljem tekstu stoji sledeće upozorenje: "Već drugi put administrator vam šalje ovu poruku i ako odmah ne potvrdite vaše podatke, nalog ćemo trajno ugasiti u naredna 72 sata. Molimo vas da preko bezbednog linka koji smo vam ostavili očistite i potvrdite vaš iTunes nalog". Link vodi ka lažnoj Apple stranici za logovanje, a kada unesete tražene podatke, stranica vas preusmerava na takođe lažnu stranicu "Update Billing" (ažuriranje podataka vezanih za plaćanje).
Očigledni znaci prevare
Imejl počinje sa "Dragi Apple korisniče..." umesto imena i prezimena, postoje greške u pravopisu, lažan domen koji nema nikakve veze sa Apple-om itd. Korisnici koji ove znake prevare ne prepoznaju, upisaće svoje ime i prezime, datum rođenja, adresu, detalje sa platne kartice i korisničko ime i šifru za logovanje. To je sve što je napadačima potrebno kako bi mogli da obavljaju transakcije u vaše ime i sa vašim novcem.
Lažne stranice su sada uklonjene, ali napadači mogu bez problema da naprave nove i da promene link u phishing imejlu, tako da se korisnicima Apple proizvoda preporučuje oprez. Uvek vodite računa o linkovima na koje ćete kliknuti i o stranicama koje ćete posetiti, kao i o tome da li je vebsajt na koji unosite vaše korisničko ime i šifru pravi. U tome vam može pomoći dobar password manager koji neće uneti šifru ukoliko ne prepoznaje domen.
Izvor: Help Net Security